Verslininkė: imkimės pavyzdžio iš nedidelės gimnazijos šalies pasienyje

Ne visada bendruomenės, gyvenančios valstybės periferijoje, atsilieka nuo didmiesčių. Lietuvos mastu vykdomoje skaitmeninių mokymų programoje „Samsung Mokykla ateičiai“ dalyvaujantys mokytojai iš pasienyje esančio Židikų miestelio Marijos Pečkauskaitės gimnazijos išsiskiria bendruomeniškumu, noru tobulėti ir priimti inovatyvius pokyčius. Mokyklos komandą programos metu konsultuojanti žinoma verslininkė Eugenija Odebrecht sako, kad tai neeilinė mokykla į kurią lygiuotis turėtų ir kitos Lietuvos mokyklos.

Kaimelio mokykla – vysto inovatyvių pokyčių viziją

Mažeikių rajono Židikų miestelio Marijos Pečkauskaitės gimnazija, iš tiesų atrodo įdomi ir išskirtinė. Be to, kad gimnazija dalyvauja įvairiose programose, organizuojarenginius bei keliones, šiuo metu jos mokytojų komanda ruošia skaitmeninių pokyčių mokykloje projektą.

„Manau, kad mokyklos ir jų mokytojai turi neatsilikti nuo vaikų ir augti kartu su jais. Šiuo metu vienas iš svarbiausių dalykų – žinoti daugiau apie technologijų galimybes ir jas pritaikyti mokslo įstaigose. Šiais metais buvome atrinkti iš daugiau nei šimto Lietuvos mokyklų ir dabar, kartu su kitomis vienuolika dalyvaujame „Samsung Mokykla ateičiai“ programoje. Projektas svarbus tuo, kad iš esmės leidžia keisti požiūrį į ugdymą – programos pabaigoje turime pristatyti viziją, kaip technologijų dėka, mokykla gali tapti patrauklesne ir efektyvesne vieta mokytis,“ – pasakojo gimnazijos direktorė Rima Širvinskienė.

„Norint kažką keisti svarbiausia identifikuoti didžiausias problemas. Iššūkis, būdingas visoms mokykloms – tai, kad vaikai tiesiog neturi motyvacijos mokytis. Jie nekelia sau didelių ambicijų, iššūkių. Nežino, ko norėti, nes nemato viso pasaulio,“ – teigė gimnazijos mentore tapusi E. Odebrecht. Verslininkės nuomone, tą pasaulį vaikams parodyti turi siekti mokytojai, o galimybes tai padaryti padeda šiuolaikinės technologijos. Tačiau toli gražu ne visipedagogai mūsų dienomis nori tą suprasti. „Laimei, Marijos Pečkauskaitės gimnazijoje taip nėra. Tai neeilinė mokykla. Aš matau, kad yra dedamos didžiulės pastangos tobulėti, ne tik „Samsung Mokykla ateičiai” projekto kontekste, bet apskritai. Be to, negaliu nesižavėti nuoširdžiu ir šiltu mokytojų bei mokinių tarpusavio bendravimu,“ – įspūdžiais dalijosi moteris.

Mokiniams liepia išsitraukti telefonus

Entuziazmo originaliais būdais kelti moksleivių motyvaciją mokytis gimnazijos mokytojams netrūksta. Kaip teigia direktorė R. Širvinskienė, net ir neturint moderniausių technologijų klasėje galima originaliai panaudoti turimus resursus: „Mokymuose mums buvo parodytos įvairios pamokoms tinkančios programos, kuriomis naudotis galima išmaniuosiuose telefonuose. Vaikams buvo stebuklas, kai mokytojai per pamokas liepė išsitraukti savo telefonus ir naudotis programėlėmis. Jų akys išsiplėtė – jie to nesitikėjo“, - juokėsi direktorė.

„Moksleiviai moka naudotis išmaniaisiais telefonais kai nori pramogauti, tačiau abejoju, ar jie išnaudoja visas tokių įrenginių galimybes edukaciniais tikslais. Todėl mums kartu su mokytojais šovė mintis gimnazijoje pritaikyti principą: „išsitrauk telefoną“. Dažniausiai mokytojai draudžia telefonais naudotis per pamokas, liepia juos slėpti, tačiau ši gimnazija nusprendė vykdyti atvirkštinę politiką,“ – pasakojo E. Odebrecht. Jos manymu, ateityje kiekvienai disciplinai galėtų būti pritaikytos įvairios moksleiviams patrauklios programėlės, kuriomis naudotis būtų galima telefonuose.

Dėmesys verslumui ir lyderystei

E. Odebrecht teigimu, jau mokykloje reikia skatinti vaikus būti versliais, ryžtingais bei atsakingais. Anot moters, šias savybes būtina skatinti gerais pavyzdžiais, kviesti tokius žmones į mokyklą: „Svarbu parodyti, kad nereikia bijoti kurti, organizuoti, prekiauti. Dažniausiai, kai paklausiu vaikų, kaip jiems atrodo, kodėl verslininkai daug uždirba, šie atsako – nes jie daug dirba. Bet kiti taip pat daug dirba. Teisingas atsakymas - nes jie nebijo priimti rizikos, nebijoti svajoti. Tą reikia karoti mūsų jaunimui“.

Mažos pasienio gimnazijos mokytojų kolektyvas, rodos, tai supranta ir išsiskiria noru išugdyti savarankiškus, pilietiškus, verslius, lyderio savybėmis pasižyminčius žmones. Direktorė įsitikinusi, jognorint tą pasiekti, reikia, kad ir patys mokytojai nuolat tobulintų šis savybes: „Mokytojas turi būti moderatorius, kuris parodo teisingą kryptį, bet nepadeda visos informacijos „ant lėkštutės“. Turime ugdyti jaunų žmonių savarankiškumą, pareigos ir atsakomybės jausmą. Būtent dėl to dalyvaujame įvairiose programose, tokiose kaip „Samsung Mokykla ateičiai“, kurios kelia ne abstrakčias vizijas ir misijas, tačiau orientuojasi į mokytojų kvalifikacijos kėlimą ir siūlo taikytiinovatyvias mokymo priemones, patrauklesnes ir naudingesnes šių dienių jaunimui.“

„Šiuo metu džiaugiamės, kad galime pasisemti šviežių idėjų ir iš savo mentorės Eugenijos. Su tokiu žmogumi labai naudinga pabendrauti mokyklos vadovui. Juk direktorius mokykloje yra kažkiek panašus į verslininką. Jam reikia viską matyti ir žiūrėti į priekį. Man svarbu, kad mūsų mokykla būtų įdomi ir pritrauktų mokinius,“ - sakė R. Širvinskienė bei pridūrė tikinti, kad jų mokykla tikrai išaugins keletą šalies lyderių.

Eglė TAMELYTĖ

Nuotraukos autorės

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode